Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Παρέμβαση της κ. Ρούλας Νάννου στο Περιφ/κό Συμβούλιο

          

Κύριε Πρόεδρε,

Σχετικά με τη Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την προσθήκη δραστηριότητας διάλυσης πλοίων της επιχείρησης ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. που βρίσκεται εγκατεστημένη στην Κάτω Πούντα στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, άκουσα τον κ.Προμπονά και θα ήθελα κατ΄ αρχάς να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την αρνητική εισήγησή του προς το Συμβούλιο, έστω και για το συγκεκριμένο λόγο που αναφέρεται σ΄αυτήν.....


Όμως, επιτρέψτε μου να σας προβληματίσω λίγο, μεταφέροντας την ανησυχία σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας για την καινούργια δραστηριότητα από την οποία επαπειλείται το νησί.

Κύριε Πρόεδρε,  το νησί μας βάλλεται από πολλές μεριές.
Ψυττάλεια, Ρεβυθούσα, νταμάρια, ιχθυοτροφεία και ναυπηγο-επισκευαστική ζώνη, είναι δραστηριότητες οι οποίες έχουν προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον όσο και στην υγεία των κατοίκων.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τώρα θέλουν να μας φορτώσουν και την ρυπογόνο όσο και καρκινογόνο δραστηριότητα της διάλυσης των απανταχού ανά την Ελλάδα παροπλισμένων και εγκαταλελειμμένων σαπιοκάραβων.

Δεν είναι τυχαίο ότι το 90% του παγκόσμιου τονάζ, διαλύεται σε χώρες που στερούνται περιβαλλοντικής ευαισθησίας όπως η Ινδία,  η Κίνα, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές.

Σε κανένα μέρος του κόσμου δεν συνδυάζεται ναυπηγείο με διαλυτήριο πλοίων.  Μπορεί και τα δύο να έχουν σαν αντικείμενο το πλοίο, αλλά η επέμβαση σε αυτό είναι διαμετρικά αντίθετη.

Το πρώτο κατασκευάζει πλοία με υλικά απαλλαγμένα από τοξικές πρώτες ύλες και πάντα σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές.

Το δεύτερο όμως διαλύει τα γερασμένα σκαριά που μέσα τους κουβαλούν άκρως τοξικές κι επικίνδυνες για την υγεία των ανθρώπων ουσίες, όπως ο αμίαντος, ο μόλυβδος, το κάδμιο, τα κλοφέν και οι οργανικές ενώσεις του κασσίτερου, του γνωστού ΤΒΤ που μέσω της τροφικής αλυσίδας καθίσταται και θανατηφόρο.

Κατανοώ το ενδιαφέρον του Προέδρου της ΟΛΠ  Α.Ε. κ.Ανωμερίτη να καθαρίσει το λιμάνι του Πειραιά, αλλά δεν μπορεί τα σκουπίδια να τα ρίχνει στη Σαλαμίνα, γιατί η Σαλαμίνα είναι η αυλή - ο γείτονας του Πειραιά.
Κι αν ο στόχος του -  όπως λέει - είναι να γίνει ο Πειραιάς Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού, θα πρέπει να ενδιαφερθεί για την αναβάθμιση και του γείτονα. Διαφορετικά, πολύ φοβάμαι ότι το όλο εγχείρημα της λεγόμενης Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά θα πέσει στο κενό.
Γιατί είναι, σαν να φτιάχνεις βίλλα δίπλα σε χωματερή. Ποιός θα πάει να μείνει;
Και ποιός τουρίστας θα έλθει όταν ξέρει ότι σε απόσταση αναπνοής από τον Πειραιά, υπάρχουν τόσες ρυπογόνες και καρκινογόνες δραστηριότητες;

Κύριε Πρόεδρε, το νησί μας δεν αντέχει άλλη επιβάρυνση.

Εάν νομίζουν ότι η Ελλάδα χρειάζεται διαλυτήρια πλοίων, ας τα κάνουν σε ένα από τα 2.500 νησιά της, όχι στη Σαλαμίνα και μάλιστα μέσα σε αρχαιολογικό χώρο, γιατί προσβάλλει βάναυσα τόσο την ιστορική όσο και την πολιτιστική κληρονομιά μας.

Κύριοι Σύμβουλοι, σας καλώ να αντισταθείτε με την αρνητική ψήφο σας στην περαιτέρω υποβάθμιση του από παντού βαλλόμενου και πολύπαθου νησιού μας.

2 σχόλια:

  1. Χίλια μπράβο και χαρά στο κουράγιο της.
    Είναι αξιέπαινη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και η παρέμβαση της κας Νάννου στο Περ/κό Συμβούλιο είναι εξίσου σημαντική και αξιέπαινη. Η τοποθέτησή της από το βήμα των ομιλητών, έκανε αίσθηση και καταχειροκροτήθηκε. Έδωσε δε την αφορμή, να βομβαρδιστεί μετά ο κ.Προμπονάς με ερωτήσεις από Περιφ.Συμβούλους, γιατί όλα αυτά τα σοβαρά που αναφέρει η κα Νάννου δεν περιέχονται στην εισήγηση της Υπηρεσίας η οποία απλά περιορίζεται στη διαπίστωση της μη αποτύπωσης κτιριακών εγκαταστάσεων στην σχετική Μελέτη;
    Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό, γιαυτό παρακαλούνται οι συνηθισμένοι διαστρεβλωτές της κάθε θετικής προσπάθειας να κάνουν ένα διάλειμα να ξεκουραστούνε λίγο και να μας αφήσουν να σκεφθούμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε. Δεν ενδιαφέρει μόνο την κα Νάννου η οποία έχει κι ένα λόγο παρά πάνω να ενδιαφέρεται αφού κατεβαίνει για Δήμαρχος. Μας ενδιαφέρει όλους μας. Ο καρκίνος δεν ξεχωρίζει. Πρέπει όλοι και ο καθένας χωριστά να κάνουμε κάτι, διότι η αρνητική απόφαση του Περιφ.Συμβουλίου δεν δεσμεύει το ΥΠΕΚΑ που μπορεί να δώσει την άδεια, όπως έδωσε και στο Πέραμα.
    Τα πλοία έχουν αρχίσει να στοιβάζονται στην Πούντα. Δήμος, Περιβός, Αιαντίς, φορείς, κάτοικοι όλοι πρέπει να ξεσηκωθούμε. Δεν πάει άλλο, ρε Παιδιά! Για τη Σαλαμίνα ρε γαμώτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή